Újabb nagy lépések a komputeranimáció világában
2005.09.18. 11:22
2003-10-09 09:46
Némó nyomában
A film munkálatai 2000 januárjában kezdődtek,
mindent összevetve 180 ember dolgozott elkészítésén. A munkák a Pixar Animation
Studios vadonatúj, modern részlegében zajlottak a kaliforniai
Emeryville-ben. „Túlléptük mindazt, amit a Pixar eddig elért - mondja John
Lasseter executive producer. - A halak mozgásának megvalósítása nehéz munka
volt, de a technikai csapat gyönyörű víz alatti világot teremtett. Az igazi
tengermélyi környezet annyira látványos, hogy az már maga is egy fantáziavilág.
Azt akartuk, hogy a közönség végig tisztában legyen vele: a mi óceánunk
torzított utánzat, ez a csodálatos világ nem létezik. Ám a komputeranimáció
lehetőségei révén az egész mégis teljesen hihetőnek tűnik. A stilizáció, a
hozzáadott mértani alakzatok és a felturbózott színek segítségével tudtunk
létrehozni egy természetes és hihető világot a szereplőink köré.” „Ez a film
jóval bonyolultabb, mint a Szörny Rt. volt - mondja Oren Jacob technikai vezető.
- Itt minden egyes jelenetben van valamilyen szimulációs program vagy szimulált
mozgás. Átlagban képkockánként jóval több dolog zajlik, mint a korábbi
filmekben. Ezúttal jobban függtek egymástól a filmen dolgozó csoportok is, és
gyakran többször is visszatértünk ugyanarra a részre, hogy a fények és más
elemek tökéletesek legyenek.
Már a forgatókönyv végleges változatának
elkészülte előtt tudtuk, hogy a történet hol játszódik, s a technikaiaknak ez
elegendő volt, hogy elkezdjenek gondolkodni a megvalósítás mikéntjéről. A
korallzátonyok organikus élőlények, tehát nem kezelhettük statikus díszletként.
A felkészülés során jártunk Hawaiin, és búvárkodtunk kicsit. Aztán begyűjtöttük
az összes hozzáférhető Jacques Cousteau-, National Geographic- és Blue
Planet-videófilmet. Megnéztünk továbbá minden víz alatt játszódó filmet A
cápától és A mélység titkától kezdve a Viharzónáig, hogy megértsük, min kell
majd később változtatnunk. Kialakult bennünk az elképzelés, hogy nagyjából mihez
szokott a közönség a tengervíz kapcsán, és kidolgoztuk saját
elképzeléseinket.” „Büszke vagyok rá, hogy a Némóban olyan eredményeket értük
el, melyek révén a rendező már a filmkészítés aspektusaira tudott koncentrálni,
és kevéssé kellett küszködnie a technikai korlátok és akadályok miatt - mondja
Jacob. - Továbbá az animátoroknak is gyorsabb, real-time modelleket tudtunk
adni. Ez szintén áttörést jelent. Összességében csökkentettük az egyes képkockák
kidolgozására szánt időt, biztosítottuk a rendezőnek az általa elgondolt
vizuális gazdagságot, és mindezt a kitűzött határidő és költségvetés keretein
belül.”
|