Az animációs filmek készítőinek mindig is komoly problémát jelentett az emberi figurák élethű megjelenítése. Meg kellene ragadniuk az apró nüanszokat, amelyek emberré tesznek minket, és mindezt mozgásba hozni. A legtöbbjüknek nem is sikerült túl jól megoldani ezt a feladatot. Még a nagy Disney-nél sem ér Hófehérke a törpéi nyomába valószerűségben, és Hamupipőkénél is szerethetőbbek az egerei. Valójában a rajzfilmek világában egyetlen emberi szereplő sem tudott annyira emberi lenni, mint Dumbo vagy Tapsi Hapsi.
Előfordul, hogy a készítők valódi színészt szerepeltetnek digitális érzékelők százaival felszerelve, és ő kölcsönzi mozdulatait és mimikáját a számítógép-generálta figurának. Így jártak el a hamarosan érkező The Polar Express-nél, Robert Zemeckis filmjénél, ahol Tom Hanks volt a modell.
A háromdimenziós animációs filmek úttörője, a Pixar Animációs Stúdió sokáig egyszerűen kikerülte a problémát, és játékokról, babákról, rovarokról, szörnyekről és halakról készített mozikat. Bár elvétve feltűnnek emberek a két Toy Story-ban, az Egy bogár életé-ben, a Szörny Rt-ben és a legutóbbi Némó nyomában című moziban, jobbára csak mellékszereplők. A filmek sikeréből ítélve ez jó taktikának bizonyult, mert a számítógéppel létrehozott emberek gyakran merevnek, műanyagszerűnek tűnnek, ahogy egy grafikus fogalmazott: "olyanok, mint az üvegből készült marionette-bábuk".
Bird, aki már a '70-es években rajzoló volt a Disney-nél, majd kreatív munkatárs a Simpson család-nál, és a rendezője a Szuperhaver-nek, biztos benne, hogy nem lesz könnyű dolga. Szerinte az állati viselkedésről alkotott elképzeléseink sokkal elnagyoltabbak és benyomásszerűbbek, mint ha emberekről van szó, ezért is egyszerűbb például jópofa halakat gyártani számítógépes technikával.
A 3D-s módszer lehetővé tette a részletek olyan szintű kidolgozását, ami Disney idejében még elképzelhetetlen volt, csakhogy a részletesség még nem feltétlenül teszi életszerűbbé a figurát, sőt. A hihetetlenül aprólékosan kidolgozott Dr. Aki Ross a 2001-es Final Fantasy: The Spirits Within-ben inkább hasonlított játékbabára, mint igazi nőre. A szülők a Toy Story-ban és a királyi család a Shrek-ben sem különösebben emlékeztetnek valódi emberekre. |